חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הדרכת הורים

הדרכת הורים

הורים רוצים להיות טובים יותר עבור ילדיהם. הם מחפשים תכנים וכלים שילמדו אותם סמכות הורית, שגרה נכונה ומועילה, הצבת גבולות ובעיקר – להכיר דרכי התמודדויות שונות למצבים שגרתיים ולא שגרתיים עם הילדים, ולדעת איך להתמודד איתם בכל מקום: בבית, בבית הספר, בהליכה בקניון או במפגש חברים.
רוצים לחזק את הסמכות ההורית שלכם מול ילדכם? המאמר הבא ייתן לכם כלים רבים שיעזרו לכם מול הילדים וגם, יחשוף בפניכם אפשרויות לווי מקצועיות כמו: הדרכת הורים לילדים, סגנונות הורות, סוגי טיפול ועוד.

הדרכת הורים

הדרכת הורים פרטנית או קבוצתית

הורים רבים המתמודדים עם סיטואציות רבות מול ילדיהם, מצליחים בחלק מהמקרים להתמודד מולם ולהפגין סמכות הורית מותאמת לסיטואציה ולשל ההתפתחותי של הילדים. אך ישנם מקרים בהם ההורים מתקשים להציב את הגבולות ולהסביר באופן מותאם וברור שהם לא מסכימים עם התנהגותם של הילדים– ובכך מתערערת סמכותם ההורית מול הילדים. דבר שמבלבל ומשאיר בחוסר אונים את הילדים ואת ההורים.

יתרונות הדרכת להורים

חשוב שתדעו כי ניתן לשפר מיומנות הורית וללמוד כיצד להתמודד עם הקשיים מול הילדים בצורה אופטימלית, תקשורתית ובריאה – וזאת באמצעות לווי של אנשי מקצוע עם הכשרה של הדרכת הורים לילדים פרטנית או קבוצתית (יחד עם עוד הורים). המטפלים המקצועיים יוכלו להקנות להורים את הכלים, ההבנות והמיומנויות המתאימות, בהתמודדות עם מצבים שונים בהורות כמו נושא של הביטחון העצמי, פחדים ומשברים איתם הילדים מתמודדים באופן יומיומי.

הדרכת הורים לילדים עם בעיות קשב וריכוז

הפרעת קשב (ADHD) אצל ילדים הנה הפרעה נוירולוגית – התפתחותית המראה את סימניה כבר בגיל הצעיר ונמשכת לגיל הבגרות ואף לכל החיים. להפרעה זו יש מספר סימפטומים והם משתנים בין ילד לילד, למשל: היפראקטיביות, חוסר ריכוז, אימפולסיביות, קשיי ארגון, קשיי וויסות או חולמנות. כאשר הילדים אובחנו בהפרעת קשב, חשוב לדעת ולהכיר כיצד נכון לעזור להם להתמודד עם ההפרעה ובנוסף, להכיר בכך שההפרעה יכולה להשפיע על התקדמותם בבית הספר, על פיתוח מערכות יחסים, מצב בריאותי ועוד.

הדרכת הורים לילדים עם הפרעות קשב וריכוז

הורים לילדים עם הפרעת קשב, שאינם סובלים בעצמם מההפרעה, עשויים לחוש תסכול ורצון פנימי עמוק לסייע להם במצבים השונים. אך חסרים להם כלים. במקרים האלו מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי ולקבל תמיכה טובה לניהול הסימפטומים של הילדים. כיום יש אנשי מקצוע בתחום הטיפול והדרכת הורים לילדים עם הפרעת קשב וריכוז שניתן לפנות אליהם, ולקבל מענה לניהול הדחפים שלהם, ללמוד כיצד לעזור לילדים להישאר ממוקדים ומעבר לכך, לקבל מידע כללי הקשור לזכויות שמגיעות להם, לבדיקות שהם יכולים לעשות כדי להקל עליהם כמו: התאמות במבחנים ובדרכי הלמידה וכדומה, הפניה לאבחון רפואי והנגשה של יתרונות וחסרונות של הטיפול התרופתי ב- ADHD.
ניתן להיעזר באנשי מקצוע שמתמחים בהדרכת הורים עם דגש ל-ADHD. הדרכת ההורים תומכת ומקצועית מאפשרת להורים ולילדים מעטפת טיפולית מותאמת לילד ולמשפחתו.

הדרכת הורים לילדים על הרצף

הורים לילדים עם צרכים מיוחדים ומוגבלויות גופניות, נפשיות וקוגניטיביות – עשויים לחוות אתגר לא פשוט בהתמודדות המשפחתי וההורית בהתמודדות עם הקשיים בחינוך, בתקשורת, בהבנת צרכיהם, במתן עזרה במצבים שונים ובמגוון דברים נוספים. המשימות הללו שכיחות מאוד במשפחות בהם יש לפחות ילד אחד עם צרכים מיוחדים, וככל שמקבלים כלים המותאמים, ככל שמשקיעים בטיפול רלוונטי – מערכתי, הורי, לימודי ופסיכולוגי, ההתמודדות הופכת לקלה יותר באופן יחסי ומניבה פירות.

הדרכת הורים לילדים עם צרכים מיוחדים

במידה ואתם הורים לילדים עם צרכים מיוחדים, ונמצאים בשלב בו אתם זקוקים לכלים וידע כיצד להתנהל באופן מותאם מול הילדים, מומלץ לפנות לטיפול מקצועי. עדיף בתוך המסגרת הלימודית או קופת חולים או במקום איפה הילד מטופל על מנת לקבל לווי של הדרכת הורים לילדים עם צרכים מיוחדים.
מיותר לציין כי השילוב של טיפול לילד, התערבויות לימודיות ורפואות מותאמות והדרכת הורים ישפרו להורים להתמודד עם תחושות מורכבות של אשמה, תסכול, איזון במענה לצרכים של הילדים נוספים במשפחה, חלוקי דעות ואף אתגרים בזוגיות.

הדרכת הורים לילדים עם בעיות התנהגות

הורות היא מסע של למידה, התמודדות והתפתחות. לעיתים המסע יכול להיות מורכב ומאתגר בייחוד כאשר הילדים מתמודדים עם בעיות התנהגות, כמו: התקפי זעם, אי יכולת לדחות סיפוקים, לסמכות הורית, קושי בוויסות רגשי והתנהגותי וגם אלימות.
הורים של ילדים עם בעיות התנהגות, כמהים לעזור לילדיהם ולמצוא את הדרך האופטימלית שתקל עליהם בהתמודדויות שונות בחיים. במקרים הללו, ובעיקר כאשר ההורים אינם יודעים איך לגשת למצב המורכב, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי כדי לקבל הדרכה הורית לילדים עם בעיות התנהגות. איש מקצוע המומחה בתחום יוכל לייעץ, לתת כלים ועצות יעילים ופרקטים שינווט אותם במסע ההורי על הצד הטוב ביותר.

הכלים שהדרכות הורים יכולות לספק

תמיכה ולווי ישפרו את הידע של ההורים, יקנו להם כלים והבנה איך מנהלים באופן יומיומי בעיות התנהגותיות של הילדים, תוך כדי פיתוח תקשורת נכונה וחיובית מולם, אלו כלים יתמכו בהורים שחווים לחץ במצבי המצוקה של הילדים, איך מציבים גבולות ועוד.
חשוב להבין שבעיות התנהגות לא עוברות או נעלמות מעצמן, ואם מעלימים עין ולא מתמודדים איתן, הן רק מתעצמות וגדלות. לכן, מומלץ לא לדחות את הטיפול והלווי להם הילדים זקוקים, וברגע שזיהיתם את הקושי תפנו למענה הטיפולי באופן שלא סובל דיחוי כך תפחיתו את הסיכון שהילד יגדל לתוך דפוסי ההתנהגות בעייתי גם בבגרותו.

הדרכה להורים עם ד''ר מאשה קרני

הדרכת הורים יכולה לסייע ולתמוך בהורים לילדים עם צרכים שונים. מומלץ לפנות בהקדם לקבלת הדרכה, על מנת לקבל ידע וכלים שעשויים לשפר את מערכות היחסים עם הילדים ולהוביל למצב משפחתי רגוע, טוב ונעים יותר.

דילוג לתוכן